دانلود پاورپوینت RUP مدیریت پروژه در در فایل ورد (word)

دانلود پاورپوینت RUP مدیریت پروژه در در فایل ورد (word)

… دانلود …

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت RUP مدیریت پروژه در در فایل ورد (word) دارای 62 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت RUP مدیریت پروژه در در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت RUP مدیریت پروژه در در فایل ورد (word)

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت RUP مدیریت پروژه در در فایل ورد (word)

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت RUP مدیریت پروژه در در فایل ورد (word) :

اسلاید 1 :

مقدمه ای بر مدیریت پروژه

مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسك و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است كه هم نیازهای مشتریان (كسانیكه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای كاربران را برآورده كند. این حقیقت كه پروژه های بسیار كمی واقعاً موفقیت آمیزند، برای توضیح سخت بودن موضوع كفایت می كند.

اسلاید 2 :

اهداف دیسیپلین مدیریت پروژه

n

nفراهم كردن چارچوبی برای مدیریت پروژه های شدیداً نرم افزاری

nفراهم‌كردن رهنمودهای عملی برای طرح ریزی، تامین نیروی انسانی، اجرا و نظارت بر پروژه ها

nفراهم كردن چارچوبی برای مدیریت ریسك

nمدیریت افراد: استخدام، آموزش، رهبری

nمدیریت بودجه: تعیین، تخصیص و غیره

nمدیریت قراردادها: با تامین كنندگان و مشتریان

nمدیریت ریسك

nطرح ریزی برای یك پروژه با روش تكرار، برای تمام چرخه حیات و برای یك تكرار به خصوص

nنظارت بر پیشرفت یك پروژه با روش تكرار، و متریكها

اسلاید 3 :

بخش اول) اشاره به برخی مفاهیم

nارزیابی کیفیت

nتکرار

nسنجش کیفیت

nمتریکها

nزمینه های سازمانی برای RUP

nنمونه های اولیه

nریسکها

اسلاید 4 :

ارزیابی كیفیت:

اندازه گیری و اجرای فرآیند بررسی كیفیت تولید در تمام طول چرخه حیات پروژه اجرا می گردد، این ارزیابی عمدتاً در موقع تولید یك خروجی یا پایان یافتن یك مرحله از سیستم انجام می شود. ارزیابیهای مختلف كه در خلال چرخه حیات انجام می شوند عبارتند از:

nمراحل مهم (Milestones)

nبازرسی ها( Inspection )‌

nبازنگری ها (Review)

nسیر در كد برنامه ها (Walk throughs)

مراحل مهم: در پایان هر چهار فاز RUP اتفاق می افتند و موفقیت در رسیدن به اهداف را بررسی می كنند. این چهار مرحله مهم عبارتند از:

.1مرحله مهم اهداف چرخه حیات (در پایان فاز Inception)

.2مرحله مهم معماری چرخه حیات (در پایان فاز Elaboration)

.3مرحله مهم توانایی های عملیاتی اولیه ( در پایان فاز Construction)

.4مرحله مهم انتشار محصول ( در پایان فاز Transtion)

مراحل مهم كوچكتر ( Minor Milestones) در پایان هر تكرار اتفاق می افتند و روی بررسی اهداف تكرار تمركز دارند. ارزیابی كیفیت، یك تلاش دوره ای برای تشخیص پیشرفت مداوم در سراسر تكرارها و فازهاست

اسلاید 5 :

ادامه

¨بازرسی: یك تكنیك ارزیابی رسمی است كه در آن محصولات و خروجیها بصورت جزیی بوسیله شخص یا گروه دیگری غیر از نویسنده آن آزمایش می شوند. این ارزیابی به منظور تشخیص خطاها، تخلف از استانداردهای تولید و مشكلات دیگر است.

¨بازنگری: یك جلسه رسمی كه در آن ‏، محصول یا خروجی، یا مجموعه ای از محصولات و خروجیها برای كاربرد‏‎، مشتری ، یا هر ذی نفع دیگری ارائه می شود. این جلسه به منظور ارائه توضیحات و نهایتاً پذیرش محصول است.

¨سیر در كد برنامه: فرآیند بازنگریی كه در آن تولیدكننده یك یا چند نفر از تیم تولید را برای بررسی قسمتهایی از یك محصول كه او تهیه كرده است هدایت می كند .در این فرآیند افراد پرسشهایی در رابطه با كد مطرح می كنند‏، توضیحاتی در مورد تكنیكها، قالبها، اشكالات احتمالی، تخلف از استانداردهای تولید و سایر مشكلات ارائه یا اضافه می كنند.

اسلاید 6 :

تكرار:

بطور سنتی پروژه ها طوری سازماندهی می شدند كه دیسیپلینها بصورت متوالی و فقط یكبار انجام می شوند. این رویكرد منجر به چرخه حیات آبشاری شد. مشكل اساسی این نوع چرخه حیات این است كه مشكلات از ابتدای پروژه تا زمان تست خود را نشان نمی دهند و در اواخر چرخه حیات با انبوهی از مشكلات تشدیده شده و انباشته شده مواجه می شویم كه باعث طولانی تر شدن زمان تست سیستم می گردد

روش انعطاف پذیرتر و با ریسك كمتر انجام پروژه ، انجام تكراری دیسپلینهای تولید است كه باعث می‌شود فهم بهتری از نیازمندیها حاصل شود و همچنین معماری بهتر و قوی تری شكل گرفته و سازماندهی بهتری از تولید صورت‌گیرد.این روش‌چرخه حیات تكراری نام دارد.هر بار عبورازتوالی‌های دیسیپلینهای فرآیند ‏، یك تكرار گفته می شود.

اسلاید 7 :

از نظر تولید، چرخه حیات نرم افزار یك توالی از تكرارهاست كه در طی آنها نرم افزار بصورت تدریجی و افزایشی تولید می شود. هر تكرار منجر به یك نسخه قابل اجرا از محصول
می شود. نتیجه اصلی این روش این است كه مجموعه ای از خروجیها‏،زودتر ارائه می شوند و در طول زمان رشد می كنند و بالغ می شوند.

تكرارها و فازها: هر فاز به نوبه خود می تواند به تكرارهای شكسته شود.

اسلاید 8 :

الگوهای تكرار:

nچرخه حیات افزایشی: این استراتژی ابتدا نیازمندیهای كاربر و سیستم را تعیین می كند، سپس باقیمانده فرآیند تولید در یك سلسله از ساختها انجام می شود. اولین ساخت، قسمتهایی از قابلیتهای برنامه ریزی شده را بوجود می آورد، ساخت بعدی قابلیتهای بیشتری را اضافه می كند و بهمین ترتیب ادامه  می یابد تا سیستم كامل شود.

nچرخه حیات تكاملی: این استراتژی از این نظر با استراتژی افزایشی متفاوت است كه نیازمندیهای كاربر در آن، بطور كامل مشخص و درك نشده است و همه نیازمندیها از ابتدا تعریف نشده اند، بلكه نیازمندیها در ساختهای متوالی اصلاح می شوند.

این استراتژی زمانی مناسب است كه: دامنه مساله،‌جدید یا ناشناخته باشد،‌ تیم پروژه كم تجربه باشد.

nچرخه حیات تحویل افزایشی: در این الگو تحویل محصول به مشتری بصورت فازبندی شده و افزایشی است. این الگو زمانی مورداستفاده قرار می گیرد كه از نظر زمان ارائه محصول تحت فشار شدید باشیم و تحویل سریع ویژگیهای كلیدی محصول،‌ از نظر تجاری مهم باشد.

این استراتژی زمانی مناسب است كه: دامنه مساله شناخته شده باشد‏، تیم پروژه باتجربه باشد، نسخهه های افزایشی برای مشتری باارزش باشند.

nچرخه حیات طراحی ممتاز: در این روش‏، فقط یك تكرار Construction وجود دارد( مانند روش آبشاری)‌ولی در عمل دشوار است كه فقط یك تكرار Transition وجود داشته باشد.

این استراتژی زمانی مناسب است كه: فقط مقدار كمی از قابلیتهای كاملا مشخص به یك محصول بسیار پایدار اضافه شود، قابلیت جدید به خوبی تعریف شده و به خوبی درك شده باشد، تیم پروژه هم در زمینه دامنه مساله و هم در مورد محصول موجود باتجربه باشد.

nاستراتژی تركیبی: در عمل تعداد كمی از پروژه ها بطور كامل از یك استراتژی واحد پیروی می كنند. اغلب كار با یك استراتژی تركیبی و دورگه به نتیجه می رسد(‌چندین تكامل در شروع پروژه ، چند ساخت افزایشی و چندین تحویل) از جمله مزایای مدل فازی – تكراری این است كه اجازه استفاده از یك روش تركیبی را می دهد.

اسلاید 9 :

 سنجش‌كیفیت:

اندازه گیری كیفیت نیازمند جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. اندازه گیری در ابتدا برای بدست آوردن كنترل روی پروژه و سپس برای مدیریت پروژه انجام می شود. بعلاوه برای تشخیص اینكه چه مقدار از اهداف برنامه ریزی اولیه دور یا به آنها نزدیك هستیم، از اندازه گیری استفاده می شود. نتایج اندازه گیری برای رسیدن به دو نوع اهداف استفاده می شود:

– اهداف شناختی(Knowledge goals):این اهداف با افعالی مانند ارزیابی،‌پیش بینی و نظارت بیان می‌شوند. در واقع هدف اصلی فهم بهتر از فرآیند تولید است.

– اهداف تغییر یا بهبودی (Change or ahievement goals) : این اهداف با افعالی مانند افزایش، كاهش، بهبود یا دستیابی بیان می شود. معمولاً در این موارد می خواهیم ببینیم كه از یك تكرار به تكرار دیگر و از یك پروژه به پروژه دیگر، اشیاء چگونه با گذر زمان تغییر می كنند و بهبود می یایند.

همچنین همه اندازه گیریها نیازمند معیارهایی هستند. این معیارها برای شناسایی و تعیین درجه یا سطحی كه در آن كیفیت قابل قبول بدست می آید، مورد استفاده قرار می گیرد. معیارهای عمومی ممكن است شامل سنجش های زیر باشند:

nتعداد كاستیها و یا موارد دارای احتمال شكست (‌trends)

nپوشش تست

اسلاید 10 :

متریكها:

متریك صفتی قابل اندازه گیری از یك موجودیت است. برای توانایی سنجش درست ابتدا باید متریكها را شناخت. باید دانست كه اهداف كلی مدیریتی به سرعت به متریكها تبدیل نمی شوند. بلكه ابتدا باید آنها را به اهداف كوچكتر (یا اهداف كنشی) تبدیل كنیم. این اهداف كوچكتر در واقع مشخص كننده رفتارهای اعضای پروژه هستند. در ضمن باید اطمینان حاصل كرد كه افراد، این اهداف و مزایای آنها را درك كرده اند. مثلا:

‎‎«سنجش رضایت مشتری» می تواند از موارد زیر حاصل شود:

¨نظر سنجی از مشتریان كه در آن مشتری از جنبه های مختلف امتیاز می دهد.

¨تعداد و نوع تماسهای مشتری با تلفن پشتیبانی

انواع متریك: متریكها را به دو دسته تقسیم می كنیم:

.1یك ”متریك“ صفتی قابل اندازه گیری از یك موجودیت است.

.2 یك ”متریك اولیه“ یك عنصر اطلاعاتی خام است كه برای محاسبه یك متریك استفاده می شود.

n

اینک شما با جستجوی nx وارد صفحه فروش فایل دانلودی nx شده اید.

توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

nx