دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی در فایل ورد (word)

دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی در فایل ورد (word)

… دانلود …

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی در فایل ورد (word) دارای 119 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی در فایل ورد (word) :

اسلاید 1 :

موزه ها به عنوان مرکز فرهنگی

موزه ها دارای اهداف مشهبه و یکسانی هستند و به عنوان ساختمان نیزدر بسیاری از مشخصه ها مشترکند.در کل،اهدافاصلی موزه جمع آوری،مستندسازی،حفظ، پژوهش،تعبیرونمایش صورتی از شواهدمادی است.

به منظورنمایش کارهای هنری و اشیای فرهنگی و علمی،موسسه مورد نظرباید حفاظت های لازم در برابر خسارت،سرقت،رطوبت،خشکی،نورآفتاب و گردوغباربه عمل آوردو این آثتر رت بت بهترین نورپردازی به معرض نمایش بگذارد.نمایش بایدبه گونه ای صورت پذیرد که عموم،امکان دید اشیا را بدون هیچ تقلا و تلاش اضافی داشته باشند.این امر،تدابیر کاملاخاصی را در اتاق هایی با شکل مناسب می طلبد.تاسرحدامکان،هرگروه ازتصاویر یک موزه بایددارای اتاقی جداگانه باشندوهرتصویریک دوارمختص به خود،که این به معنای فضاهای کوچک است.زاویه عادی دید انسان از 27 متر بالاتراز سطح چشم آغاز می گردد.این برای یک ناظر ایستاده ؛به این معناست که تصاویری که به خوبی نورپردازی شده اند باید در فاصله 10 کیلومتری و کمتر از 90/4 متربالاتر از سطح چشم یا ،حدودا 70سانتی متر پایین تراز سطح چشم به دیوارآویخته شده باشند.

اسلاید 2 :

بنابراین ضروری است تا سطحی برابر 3-5 مترمربع برای هرتصویر،6-10 مترمربع از مساحت کف رابرای هر مجسمه و1 مترمربع از فضای کابینت،برای هر 400 سکه اختصاص داده شود.محاسبات لازم برای نور پردازی موزه ها و گالری های هنری ،کاملا تئوریک است وکیفیت نور تعیین کننده می باشد.مطابق با مشاهدات انجام شده در بوستون،فضای دید مطلوب روی دیوار بین 30 و 60 رو به بالا،از

نقطه ای در وسط کف اتاق است.

اسلاید 3 :

در کل سه هدف عمده رایت عبارتند از:

ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد . تقارن محوری برای تمرکز سیالیت در نقاط مشخص ، برای نمونه در جلوی بخاری یا به سمت منظر اصلی

 ( چشم انداز ) بکار گرفته شده است.

اسلاید 4 :

GUGGENHEIM MUSEUM

New York, New York(1956)

فرانک لوید رایت علاقه زیادی به طرحهای اسپیرال به عنوان پایه و اساس بسیاری از طرحهای خود داشت که نمونه ای از این شاهکارها را بوسیله طراحی موزه گوگنهایم خلق کرده است. طرحی بسیار زیبا و کم نظیر

وی با الهام از زیگوراتهای باستانی تصمیم به طراحی این موزه گرفت. پایه و اساس اصلی طراحی این موزه یگ گالری است که بصورت یک رمپ از طبقه همکف شروع میشود و بالا میرود. در سال 1993 توسط Gwathmey Siegel Associates قسمتهای دیگری به ساختمان این موزه اضافه شد.

اسلاید 5 :

موزه كاگنهیم

Frank Llyod wright, 1867-1959/Newyork city, Newyork, USA 1943-59

سالامون كاگنهیم یك مرد ثروتمند آمریكایی بود كه علاقه جدی و زیادی به جمع كردن كلكسیون‌های هنری با ذائقه كلیشه‌ای داشت، تا اینكه هیلا ریبی هنرمند را ملاقات كرد كسی كه از مدافعان مدرنیته محسوب می‌شد او ارتباط نزدیكی با رادولف بایر نقاش داشت كه بر این باور بود كه نقاشی‌هایش الهاماتی از روح كیهانی عالم‌اند.

ریبی در سال 1927 به نیویورك نقل مكان كرد جایی كه او گاگنهیم را ملاقات كرد و در سفر اروپایی كه دو سال بعد داشتند آنها را همراهی كرد.

او پولی را در اختیار ریبی قرار داد و راجع به یك موزه با او گفتگو كرد،‌ ریبی به شدت تحت تأثیر طراحی‌های رایت قرار داشت از نظر ریبی موزه گاگنهیم فضایی امن و سرشار از آرامش بود كه بیشتر مناسب كسانی بود كه احساس نیاز به یك زندگی فرهنگی را در خود دارند.

اسلاید 6 :

اگرچه رایت بر طبق ایده‌ها و نظرات ریبی طرح را اجرا كرد ولی هرگز دست از اجرای مدرنیته برنداشت رایت سایتی بر روی تپه در مجاورت رودخانه‌ هارسون در نظر گرفته شد اما در نهایت فضایی در خیابان پنجم نزدیك موزه متروپلیس و در مجاورت پارك مركزی مورد تأیید قرار گرفت.

برای همین امر او به طراحی‌های 4-1923 خود رجوع كرد.

طرح شكلی كاملاً مدور دارد كه از دایره‌ای روی هم قرار گرفته شده تشكیل شد كه آ÷رین دایره فرم زیگوراتی به خود می‌گیرد او رمپهای شیب‌داری را در داخل نظر گرفت كه بازدیدكنندگان بر روی آنها قدم می‌زدند رایت فكر كرد كه چطور باید تابلوهای نقاشی را در این رمپهای شیب‌دار به نمایش گذارد به طوری كه هنگامی كه سبك طرحها عوض می‌شود تماشاچی متوجه شود. رایت برای نمایش نقاشی‌ها از قابهای شیشه‌ای كه از سقف به طرف ماشین آویزان شده بودند استفاده كرد كه بر روی دیوارهای منحنی قرار می‌گرفتند. او از آنها به عنوان فضایی برای مباحثات هنری یاد كرد كه در مقایسه با دیگر گالری‌ها از قدرت بسیار زیادی برخوردار بود. رایت بیشتر از بافت طبیعی بتون در ساختمان بهره برد.

اسلاید 7 :

زمانی كه پروژه سرانجام افتتاح شده خیل عظیمی از جمعیت هم به لحاظ موقعیت سایت مجموعه و هم به لحاظ جذابیت‌ بنابراین بازدید بدان جا سرازیر شدند. به عنوان یك ساختمان موزه طراحی رایت كاملاً بی‌نقص بود و بنا ظاهری شبیه به یك معبد پیدا كرده بود.

موفقیت رایت در انجام پروژه درست از زمانی كه آن افتتاح شد به همگان منجمله مخالفانش اثبات شده بود به طوری كه خودشان دست به تعریف و تمجید برآوردند.

موزه گوگنهایم به زودی تبدیل به یكی از جاذبه‌های توریستی نیویورك شد و تبدیل به محیطی برای ملاقات‌ها و مباحثات مهم هنری گردید.

اسلاید 8 :

موزه گوگنهایم

Frank Gehry, 1929- / Bilbao, Spain, 1991-7

طرحهای هنری جدید همچون كاتالیزورهایی در شهرهای اروپایی در طی دهه 1990 عمل كردند و در Bilbao با موفقیت چشمگیرتری خودنمایی كردند.

این موزه واقع در منطقه ملی گرای اسپانیایی به نام باسكو طی یك همكاری مابین وزارت كشور و یورك سالامون انجام شد.

مركز گوگنهایم به منظور گردآوری مجموعه‌ای از هنرهای اصلی طراحی شد.

سایت مجموعه در مجاورت رودخانه نرویون و پل لاسالوكه از عرض آن عبور می‌ند واقع گردیده است.

سایت ساختمان به گونه‌ای احداث شد تا یك میدان جدید بوجود بیاورد و عابرین پیاده را به سوی بنا هدایت كند.

اسلاید 9 :

تسهیلات اصلی در ساختمان شامل رستوران، فروشگاهها و تالار اصلی بود كه در اطراف میدان جدید گردآوری شده بودند و امكان دسترسی راحت به هر یك فراهم شده بود.

فضای اصلی موزه به سه نوع نمایشگاه مختلف نیاز داشت:

یك مجموعه دائمی، یك مجموعه موقت و مجموعه دیگری از نمایش زندگی و شرح فعالیت هنرمندان.

این فضاها همگی بر روی فضاهای خدماتی احداث شدند و با توجه به حس تنوع طلبی‌گری‌ این سه قسمت با سه طرح مختلف اجرا شدند.

در مجموعه دائمی از شیوه‌های سنتی استفاده شد اتاقها همگی مربع شكل در سطوح مختلف بوجود آمدند.

مجموعه موقت نیز در فضای كاملاً مستطیل شكل بوجود آمد.

و سرانجام مجموعه نمایشگاه نیز با به كارگیری فرمهای فضایی با مشخصه‌های خاص فراهم آمد. همه این فضاهای بوجود آمده توسط یك فضای مركزی قابل دسترس هستند. این بنا در بین مؤثرترین و دیدنی‌ترین ساختمانهای قرن بیستم با سطوح متنوع و سطوح شیشه‌ای به كار رفته از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.

اسلاید 10 :

بنا با ارتفاع 45 متری از سطح رودخانه بالا آمده و حجم فلزی عظیمی با كلاهكی بر سر همچون تندیسی تاج گذاری شده است و این فلز غول پیكر با انعكاس نورها به یك طغیان نوری می‌انجامد كه در نوع خود بی‌نظیر است.

به لحاظ مصالح پوشش خارجی پروژه از دو نوع مصالح بوجد آمده كه تا حدودی یادآور پروژه اپرای سیدنی است.

فضای داخلی از سكوهای سنگ آهكی اسپانیایی و سطوح تیتانیومی تشكیل شده است این موزه به عنوان سمبلی در شهر در راستای توسعه شهری و جذب توریست بسیار موفق عمل كرد و به لحاظ سیاسی و فرهنگی بحث انگیزترین فرم امپریالیستی فرهنگی محسوب شد كه از یك هنر نوین جهانی منشأ گرفته بود و در راه اندازی و پیشرفت فرهنگ محلی گامی مؤثر محسوب می‌شد.

اینک شما با جستجوی nx وارد صفحه فروش فایل دانلودی nx شده اید.

توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

nx